Država, ki je na vročem seznamu nizkocenovnikov: turizem katastrofe bo ključen

Posel Forbes Slovenija 7. decembra, 2025 10.03
featured image

Madžarski Wizz Air in irski Ryanair po podpisu mirovnega sporazuma načrtujeta bliskovito vrnitev v Ukrajino, britanski easyJet pa namerava na ukrajinski trg vstopiti prvič.

7. decembra, 2025 10.03

Evropske nizkocenovne letalske družbe se pripravljajo na ponovni vstop v Ukrajino. To načrtujejo takoj, ko bo podpisan mirovni sporazum, ki bo omogočil ponovno odprtje letališč za potnike. Ob tem pričakujejo vračanje ljudi v državo in razcvet turizma, poroča Financial Times.

Madžarski nizkocenovnik Wizz Air je sporočil, da namerava v dveh letih po mirovnem sporazumu imeti v Ukrajini imeti 15 letal, v sedmih letih pa se bo njihovo število povečalo na 50. Glavni izvršni direktor prevoznika József Váradi je za britanski časnik dejal, da nameravajo na ukrajinski trg spet vstopiti zelo hitro po podpisu sporazuma.

Poleg vala vračajočih se Ukrajincev Váradi napoveduje val tako imenovanega turizma katastrofe, ko potniki obiskujejo prizadeta območja, bodisi po vojni ali naravnih nesrečah. “Ko je padel Berlinski zid, je tja šlo na milijone ljudi, da bi si ga ogledali,” je dejal.

Wizz Air je bil pred vojno največja tuja nizkocenovna letalska družba v Ukrajini, v letu 2021 je opravila več kot 5.000 letov v Ukrajino, navaja Financial Times.

Priložnost tudi za Ryanair in easyJet

Tudi irski nizkocenovnik Ryanair napoveduje hitro vzpostavitev letov v Ukrajino, in sicer v dveh tednih po mirovnem sporazumu. Njegov glavni izvršni direktor Eddie Wilson je povedal, da bi linije lahko vzpostavili iz katerekoli od svojih evropskih baz.

Pred zaprtjem ukrajinskih letališč je Ryanair v Kijev, Lvov in Odeso letno prepeljal približno 1,5 milijona ljudi. Po ponovnem odprtju si bodo prizadevali število potnikov povečati na štiri milijone na leto.

Britanski easyJet, ki prej ni letel v Ukrajino, prav tako raziskuje možnosti za vzpostavitev povezave, saj tudi sami pričakujejo porast števila potovanj na to destinacijo. Glavni izvršni direktor Kenton Jarvis je za Financial Times navedel, da bi država lahko postala “največji gradbeni projekt v Evropi”, ljudje pa se bodo “želeli vrniti domov, ko bo varno”. “Trenutno je to manjkajoči del Evrope,” je dodal.

Agencija Evropske unije za varnost v letalstvu (EASA) letalskim družbam za zdaj še svetuje, naj ne potujejo skozi ukrajinski zračni prostor ali pristajajo v državi. Od ruske invazije na Ukrajino februarja 2022 so vsa ukrajinska potniška letališča zaprta.